دو فصلنامه علمی جامعه شناسی آموزش و پرورش

آ

  • آریا پارسا، ماکان تحقیق آمیخته استقرار الگوی کارآفرینی با رویکرد آینده پژوهی در عصر متاورس در شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه فناوری اطلاعات [دوره 9، شماره 2، 1402، صفحه 83-94]

  • آزاد غلامی خسمخی، زهرا عوامل فردی و خانوادگیِ وندالیسم در دانش آموزان نوجوان با استفاده از مدل رگرسیون چندگانه (مطالعۀ موردی: دانش آموزان 12 تا 17ساله) [دوره 9، شماره 1، 1402، صفحه 65-78]

  • آقا حسینی، تقی شناسایی مؤلفه‌های آسیب‌شناسی تولید دانش در دانشگاه آزاد اسلامی [دوره 9، شماره 1، 1402، صفحه 79-90]

  • آقایوسفی، علیرضا اعتبارسنجی سازه شجاعت تحصیلی اصیل در دانشجویان و دانش‌آموختگان نظام آموزش عالی ایران [دوره 9، شماره 2، 1402، صفحه 13-26]

  • آقایی کماکلی، نیلوفر نقش میانجی تمایزیافتگی خود در رابطه بین نیازهای بنیادین روانشناختی و اعتیاد به بازی‌های آنلاین در دانش‌آموزان متوسطه دوم [دوره 9، شماره 2، 1402]

ا

  • ابراهیمی تبار، رزیتا طراحی الگوی مدیریت اثربخش در مدارس هزاره سوم (مطالعه موردی مدیران مدارس استان اردبیل) [دوره 9، شماره 1، 1402، صفحه 137-146]

  • ابوالقاسمی، عباس مقایسه اثربخشی آموزش تئوری انتخاب و فلسفه کندوکاو بر کفایت اجتماعی و جهت‌گیری هدف کودکان کار [دوره 9، شماره 2، 1402، صفحه 37-48]

  • احقر، قدسی طراحی الگوی راهبردهای یادگیری: یک پژوهش کیفی [دوره 9، شماره 1، 1402، صفحه 33-42]

  • احمدی، امینه واکاوی ابعاد و مؤلفه‌های مدیریت پیشگیری از اعتیاد سایبری در جوانان استان زنجان با رویکرد داده بنیاد [دوره 9، شماره 2، 1402، صفحه 95-106]

  • احمدی، حبیب بررسی تبیینی متوالی شکاف ارزش های فرهنگی بین مادران و دختران [دوره 9، شماره 1، 1402، صفحه 99-112]

  • احمدی، رضا مقایسه اثربخشی آموزش گروهی کاوشگری و مفهوم‌آموزی در درس علوم بر خودکارآمدی تحصیلی دانش‌آموزان پسر پایه پنجم ابتدایی [دوره 9، شماره 1، 1402، صفحه 125-136]

  • احمدی، محسن بررسی رابطه بین مدیریت استعداد و جامعه پذیری سازمانی با سرمایه های روانشناختی (مطالعه موردی: معلمان دوره ابتدایی شهرستان سقز) [دوره 9، شماره 1، 1402، صفحه 181-190]

  • احمدی، مسعود اثربخشی برنامه آموزشی ابراز وجود بر تاب‌آوری و نشانه‌های بالینی دانش‌آموزان دارای علائم اختلال اضطراب فراگیر [دوره 9، شماره 1، 1402، صفحه 205-214]

  • اژدری، پروین بررسی محتوای کتب حسابان مقطع متوسطه با رویکرد خلاصه‌سازی متن بر اساس منطق فازی [دوره 9، شماره 1، 1402، صفحه 43-52]

  • اسدزاده، حسن مقایسه اثربخشی بازی درمانی و آموزش حل مساله بر مسئولیت‌پذیری، تحمل پریشانی و سازگاری کودکان 5 تا 7 سال [دوره 9، شماره 2، 1402، صفحه 207-218]

  • اسلامی، معصومه مقایسه اثربخشی آموزش ذهن‌آگاهی و شفقت درمانی بر ویژگی‌های شخصیتی تاریک و سازش‌یافتگی روانشناختی در دختران آسیب‌دیده اجتماعی [دوره 9، شماره 2، 1402، صفحه 361-374]

  • اسماعیل پور دریمی، فاطمه شناسایی و سطح‌بندی عوامل موثر بر نقش اجتماعی نظام دانشگاه بر اساس معادلات ساختاری تفسیری [دوره 9، شماره 2، 1402، صفحه 434-444]

  • اسمعیلی، علی اثربخشی درمان شناختی رفتاری کوتاه‌مدت بر پرخاشگری در نوجوانان پسر مبتلا به اعتیاد به بازی PUBG [دوره 9، شماره 2، 1402، صفحه 139-148]

  • اصلانی، عفت ارائه الگوی برنامه درسی مبتنی بر کارآفرینی در دوره متوسطه دوم (مطالعه موردی: مدارس متوسط دوم استان البرز) [دوره 9، شماره 2، 1402، صفحه 1-12]

  • اصنافی، امیررضا شناسایی و سطح‌بندی عوامل موثر بر نقش اجتماعی نظام دانشگاه بر اساس معادلات ساختاری تفسیری [دوره 9، شماره 2، 1402، صفحه 434-444]

  • افشار کرمانی، مژده بررسی محتوای کتب حسابان مقطع متوسطه با رویکرد خلاصه‌سازی متن بر اساس منطق فازی [دوره 9، شماره 1، 1402، صفحه 43-52]

  • افکانه، صغری شناسایی و ارزشیابی ابعاد نظام پژوهشی در آموزش عالی [دوره 9، شماره 2، 1402، صفحه 263-274]

  • افکانه، صغری بررسی تاثیر شاخص‌های توسعه آینده پژوهی مدیریت دانش در دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان تهران [دوره 9، شماره 2، 1402، صفحه 71-82]

  • اکبرپور، امین ارائه و اعتبارسنجی مدل پیشگیری از اهمال کاری کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی [دوره 9، شماره 2، 1402، صفحه 295-310]

  • اکبری، احمد طراحی مدل خط‌مشی‌گذاری به‌منظور توانمندسازی و ارتقای حرفه‌ای معلمان با تکیه بر آموزش‌های ضمن خدمت [دوره 9، شماره 1، 1402، صفحه 371-382]

  • اکبری، بهمن مقایسه اثربخشی آموزش تئوری انتخاب و فلسفه کندوکاو بر کفایت اجتماعی و جهت‌گیری هدف کودکان کار [دوره 9، شماره 2، 1402، صفحه 37-48]

  • اکبری، معصومه مطالعه نیازهای آموزشی مدیران مدارس ابتدایی البرز بر اساس شایستگی‌های حرفه‌ای [دوره 9، شماره 1، 1402، صفحه 277-286]

  • امام جمعه، فرهاد ارائة مدل ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی دانش آموزان دورة ابتدایی (مورد مطالعه: شهر بوشهر) [دوره 9، شماره 1، 1402، صفحه 147-158]

  • امین یزدی، سید امیر هنجاریابی و اعتبارسنجی ابزار سنجش تفکر علمی در دانش‌آموزان ایرانی [دوره 9، شماره 2، 1402، صفحه 400-407]

  • ایران نژاد، پریسا شناسایی ابعاد و مولفه‌های تاب‌آوری سازمانی مدیریت بحران در مراکز دانشگاهی برای مواجهه با مخاطرات طبیعی (مطالعه موردی مراکز دانشگاهی شهر کرج) [دوره 9، شماره 2، 1402، صفحه 127-138]

  • ایمان، محمد تقی بررسی تبیینی متوالی شکاف ارزش های فرهنگی بین مادران و دختران [دوره 9، شماره 1، 1402، صفحه 99-112]

  • ایمانی، محمد نقی طراحی الگوی ساختار سازمانی مبتنی بر شاخص‌های بهبود و توسعه آموزشی در دانشگاه فرهنگیان [دوره 9، شماره 1، 1402، صفحه 287-302]

ب

  • باصری، احمد مقایسه اثربخشی بازی درمانی و آموزش حل مساله بر مسئولیت‌پذیری، تحمل پریشانی و سازگاری کودکان 5 تا 7 سال [دوره 9، شماره 2، 1402، صفحه 207-218]

  • بخشی پور، ابوالفضل مقایسه اثربخشی رفتار درمانی دیالکتیکی و تحلیل رفتار متقابل بر مشکلات بین‌شخصی دانش‌آموزان دارای اضطراب اجتماعی [دوره 9، شماره 2، 1402، صفحه 345-355]

  • بردبار، مریم هنجاریابی و اعتبارسنجی ابزار سنجش تفکر علمی در دانش‌آموزان ایرانی [دوره 9، شماره 2، 1402، صفحه 400-407]

  • برزگران، آزاده مطالعه نیازهای آموزشی مدیران مدارس ابتدایی البرز بر اساس شایستگی‌های حرفه‌ای [دوره 9، شماره 1، 1402، صفحه 277-286]

  • برقی مقدم، جعفر ارائه الگوی تصمیم‌گیری اخلاقی بر اساس ارزش‌های اجتماعی (مورد مطالعه دبیران تربیت‌بدنی استان آذربایجان شرقی) [دوره 9، شماره 1، 1402، صفحه 91-98]

  • بلیاد، محمد رضا شناسایی ابعاد و مولفه‌های تاب‌آوری سازمانی مدیریت بحران در مراکز دانشگاهی برای مواجهه با مخاطرات طبیعی (مطالعه موردی مراکز دانشگاهی شهر کرج) [دوره 9، شماره 2، 1402، صفحه 127-138]

  • بهارلو، فاطمه مقایسه اثربخشی رفتار درمانی دیالکتیکی و تحلیل رفتار متقابل بر مشکلات بین‌شخصی دانش‌آموزان دارای اضطراب اجتماعی [دوره 9، شماره 2، 1402، صفحه 345-355]

  • بیانی، علی اصغر طراحی الگوی برنامه‌درسی مبتنی بر مولفه‌های زیبایی‌شناسی و هنر در دوره متوسطه دوم [دوره 9، شماره 1، 1402، صفحه 11-22]

  • بیگدلی، حسین مقایسه اثربخشی تمرین ادراکی-حرکتی و حافظه فعال بر پردازش شنیداری و درک مطلب در کودکان دارای اختلال یادگیری [دوره 9، شماره 2، 1402، صفحه 159-172]

پ

  • پارسا معین، کورش شناسایی و ارزشیابی ابعاد نظام پژوهشی در آموزش عالی [دوره 9، شماره 2، 1402، صفحه 263-274]

  • پایان، علی تبیین عوامل موثر بر استقرار شهر دانش بنیان در مناطق کمتر توسعه یافته ( مورد مطالعه : شهر زاهدان ) [دوره 9، شماره 2، 1402، صفحه 333-348]

  • پرموز، مهناز بررسی وضعیت مولفه های ارزشیابی کیفیت برنامه درسی مدارس ابتدایی شهر تهران [دوره 9، شماره 1، 1402، صفحه 231-242]

  • پرهیزکاری، حدیث شناسایی عوامل محیطی اثرگذار بر شکل‌گیری توانایی خلاق دانش‌آموزان 7 تا 11 ساله‌ی شهر ایلام [دوره 9، شماره 2، 1402، صفحه 243-262]

  • پورفلاحتی، علی اعتبارسنجی سازه شجاعت تحصیلی اصیل در دانشجویان و دانش‌آموختگان نظام آموزش عالی ایران [دوره 9، شماره 2، 1402، صفحه 13-26]

  • پورهاشمی، دانیال طراحی الگوی ارتقای عملکرد تحصیلی دانشجویان شاهد و ایثارگر واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران [دوره 9، شماره 1، 1402، صفحه 392-410]

  • پوشنه، کامبیز شناسایی عناصر و شاخص‌ها و اعتباریابی الگوی جامع برنامه‌درسی آنلاین [دوره 9، شماره 2، 1402، صفحه 418-433]

  • پیرانی، ذبیح طراحی مدل خودتنظیمی تحصیلی بر اساس نیازهای بنیادین روانشناختی و الگوی ارتباطی خانواده با میانجی‌گری اشتیاق تحصیلی [دوره 9، شماره 1، 1402، صفحه 325-336]

ت

  • تابش، سعید مدل‌سازی شناسایی عوامل موثر بر توسعه فرصت‌های کارآفرینانه ورزشی در حوزه آموزش و پژوهش ورزشی [دوره 9، شماره 1، 1402، صفحه 255-264]

  • تجری، طیبه واکاوی عناصر برنامه‌درسی تدریس کارآفرینانه در حوزه علوم انسانی آموزش عالی ایران [دوره 9، شماره 2، 1402، صفحه 445-454]

  • تجلی، مهسا مقایسه اثربخشی بازی درمانی و آموزش حل مساله بر مسئولیت‌پذیری، تحمل پریشانی و سازگاری کودکان 5 تا 7 سال [دوره 9، شماره 2، 1402، صفحه 207-218]

  • ترکان، هاجر اثربخشی آموزش طرح ریزی مسیر تحصیلی-شغلی ساویکاس بر موفقیت و رضایت تحصیلی دانشجویان دارای فرسودگی تحصیلی [دوره 9، شماره 2، 1402، صفحه 59-70]

  • ترکمان، فرح مدل‌یابی شادابی اجتماعی بر اساس حمایت و سلامت اجتماعی با میانجی‌گری رضایت از زندگی در معلمان [دوره 9، شماره 1، 1402، صفحه 53-64]

  • تعجبی، محمود بررسی رابطه بین مدیریت استعداد و جامعه پذیری سازمانی با سرمایه های روانشناختی (مطالعه موردی: معلمان دوره ابتدایی شهرستان سقز) [دوره 9، شماره 1، 1402، صفحه 181-190]

  • تقی پور، حسینعلی بکارگیری استراتژی‌های منابع انسانی در طراحی مدل نوآوری رفتاری در سازمان کودکان استثنایی [دوره 9، شماره 1، 1402، صفحه 337-348]

ث

  • ثناگوی محرر، غلامرضا اثربخشی آموزش مهارت‌های مقابله‌ای بر تاب‌آوری دانش‌آموزان بهبود یافته از کووید (COVID-19) [دوره 9، شماره 2، 1402، صفحه 285-294]

ج

  • جباری، نگین ارائه الگوی پارادایمی پذیرش رایانش ابری در مؤسسات آموزشی با بسط نظریه آمادگی فناوری با رویکرد کیفی داده بنیاد [دوره 9، شماره 2، 1402، صفحه 27-36]

  • جعفری، اسماعیل شناسایی و سطح‌بندی عوامل موثر بر نقش اجتماعی نظام دانشگاه بر اساس معادلات ساختاری تفسیری [دوره 9، شماره 2، 1402، صفحه 434-444]

  • جعفری، پریوش ارائه مدلی برای ارتقاء رهبری مثبت‌گرا در بین مدیران مدارس [دوره 9، شماره 2، 1402، صفحه 107-116]

  • جعفری قلعه بیگ، سهیلا مقایسه اثربخشی آموزش ذهن‌آگاهی و شفقت درمانی بر ویژگی‌های شخصیتی تاریک و سازش‌یافتگی روانشناختی در دختران آسیب‌دیده اجتماعی [دوره 9، شماره 2، 1402، صفحه 361-374]

  • جلیلی دیلمقانی، پریسا شناسایی عوامل موثر بر نوآوری سازمانی بر اساس رهبری اخلاقی، عدالت سازمانی و تعهد سازمانی در دانشگاه های دولتی [دوره 9، شماره 1، 1402، صفحه 383-391]

  • جمالی، سیده خدیجه مقایسه اثربخشی آموزش تئوری انتخاب و فلسفه کندوکاو بر کفایت اجتماعی و جهت‌گیری هدف کودکان کار [دوره 9، شماره 2، 1402، صفحه 37-48]

  • جنانی، حمید ارائه الگوی تصمیم‌گیری اخلاقی بر اساس ارزش‌های اجتماعی (مورد مطالعه دبیران تربیت‌بدنی استان آذربایجان شرقی) [دوره 9، شماره 1، 1402، صفحه 91-98]

  • جهرمی، رضا قربان نقش میانجی تمایزیافتگی خود در رابطه بین نیازهای بنیادین روانشناختی و اعتیاد به بازی‌های آنلاین در دانش‌آموزان متوسطه دوم [دوره 9، شماره 2، 1402]

  • جوزن، آذر اثربخشی آموزش مهارت‌های مقابله‌ای بر تاب‌آوری دانش‌آموزان بهبود یافته از کووید (COVID-19) [دوره 9، شماره 2، 1402، صفحه 285-294]

چ

  • چرابین، مسلم طراحی مدل خط‌مشی‌گذاری به‌منظور توانمندسازی و ارتقای حرفه‌ای معلمان با تکیه بر آموزش‌های ضمن خدمت [دوره 9، شماره 1، 1402، صفحه 371-382]

  • چناری، علیرضا بررسی تاثیر شاخص‌های توسعه آینده پژوهی مدیریت دانش در دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان تهران [دوره 9، شماره 2، 1402، صفحه 71-82]

  • چناری، علیرضا شناسایی عوامل موثر بر نوآوری سازمانی بر اساس رهبری اخلاقی، عدالت سازمانی و تعهد سازمانی در دانشگاه های دولتی [دوره 9، شماره 1، 1402، صفحه 383-391]

ح

  • حافظیان، مریم تأثیر سواد مالی مادران بر سبک زندگی و پیشرفت تحصیلی فرزندان (مورد مطالعه دانش آموزان دختر متوسطه اول) [دوره 9، شماره 1، 1402، صفحه 243-254]

  • حبی، محمد باقر مقایسه اثربخشی تمرین ادراکی-حرکتی و حافظه فعال بر پردازش شنیداری و درک مطلب در کودکان دارای اختلال یادگیری [دوره 9، شماره 2، 1402، صفحه 159-172]

  • حسین پور، سهیلا بررسی عوامل علمی اثرگذار بر تربیت اخلاقی دانش‌آموزان دختر متوسطه دوم و ارائه الگو [دوره 9، شماره 2، 1402، صفحه 389-399]

  • حسین زاده، بابک طراحی مدل تاثیر مدیریت تدریس پژوهش محور بر مدیریت فراشناخت با نقش میانجی جو حاکم سازمانی (مورد مطالعه: اداره آموزش و پرورش استان مازندران) [دوره 9، شماره 1، 1402، صفحه 215-230]

  • حسینی، داود تبیین عوامل موثر بر استقرار شهر دانش بنیان در مناطق کمتر توسعه یافته ( مورد مطالعه : شهر زاهدان ) [دوره 9، شماره 2، 1402، صفحه 333-348]

  • حسینی، سیده بتول سنتزپژوهی مولفه‌های برنامه درسی فوق برنامه [دوره 9، شماره 1، 1402، صفحه 23-32]

  • حسینی، فاطمه سادات تاثیر آموزش آگاهی از آسیب‌های استعمال دخانیات مبتنی بر نظریه شناخت‌گرایی بر ارتقای سطح آگاهی زنان فعال در حوزۀ سلامت [دوره 9، شماره 2، 1402، صفحه 117-126]

  • حسینی درون کلایی، سیده زهرا طراحی مدل تاثیر مدیریت تدریس پژوهش محور بر مدیریت فراشناخت با نقش میانجی جو حاکم سازمانی (مورد مطالعه: اداره آموزش و پرورش استان مازندران) [دوره 9، شماره 1، 1402، صفحه 215-230]

  • حسینی میر صفی، اشرف السادات طراحی الگو و اعتبارسنجی سواد اطلاعاتی در برنامه‌درسی دانش‌آموزان دوره دوم متوسطه [دوره 9، شماره 1، 1402، صفحه 403-412]

  • حمایت خواه، مجتبی تاثیر آموزش آگاهی از آسیب‌های استعمال دخانیات مبتنی بر نظریه شناخت‌گرایی بر ارتقای سطح آگاهی زنان فعال در حوزۀ سلامت [دوره 9، شماره 2، 1402، صفحه 117-126]

  • حنیفی، فریبا بررسی وضعیت مولفه های ارزشیابی کیفیت برنامه درسی مدارس ابتدایی شهر تهران [دوره 9، شماره 1، 1402، صفحه 231-242]

خ

  • خسروی بابادی، علی اکبر سنتزپژوهی مولفه‌های برنامه درسی فوق برنامه [دوره 9، شماره 1، 1402، صفحه 23-32]

  • خلیلی، عبدالجواد رابطه فلات زدگی شغلی با آوای سازمانی در کارکنان آموزش و پرورش [دوره 9، شماره 1، 1402، صفحه 159-168]

  • خوشرو، زهره مدل‌یابی شادابی اجتماعی بر اساس حمایت و سلامت اجتماعی با میانجی‌گری رضایت از زندگی در معلمان [دوره 9، شماره 1، 1402، صفحه 53-64]

د

  • دارایی، مهری طراحی الگوی آموزش الکترونیکی در دانشگاه پیام نور لرستان [دوره 9، شماره 1، 1402، صفحه 169-180]

  • داودی، رسول شناسایی و اعتباریابی مولفه های تبیین کننده تکیه گاه سازی در نظام آموزش متوسطه ایران [دوره 9، شماره 2، 1402، صفحه 311-332]

  • درخشانی، حامد ارائه الگوی عوامل کاهش نشاط معلمان:یک مطالعه کیفی [دوره 9، شماره 2، 1402، صفحه 219-230]

  • دلاور پور، محمدآقا ضرورت و چگونگی مشارکت کارکنان در فرآیندهای پیش از آموزش در الگوی آندراگوژی [دوره 9، شماره 2، 1402، صفحه 173-184]

  • دلوی اصفهان، محمدرضا تحقیق آمیخته استقرار الگوی کارآفرینی با رویکرد آینده پژوهی در عصر متاورس در شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه فناوری اطلاعات [دوره 9، شماره 2، 1402، صفحه 83-94]

  • دهقان دولتی، فهیمه اثربخشی آموزش مبانی تئوری انتخاب بر اشتیاق به مدرسه و سرسختی روانشناختی دانش آموزان پسر مقطع ابتدایی [دوره 9، شماره 2، 1402، صفحه 149-158]

  • دوایی، مهدی سنتزپژوهی مولفه‌های برنامه درسی فوق برنامه [دوره 9، شماره 1، 1402، صفحه 23-32]

  • دوستی، علی ارائه مدل علّی سوگیری به مواد مخدر در دانش‌آموزان بر اساس افت تحصیلی و بیش‌فعالی و کاستی توجه با نقش میانجی‌گری لذت جویی [دوره 9، شماره 2، 1402، صفحه 408-417]

  • دوستی، مرتضی مدل‌سازی شناسایی عوامل موثر بر توسعه فرصت‌های کارآفرینانه ورزشی در حوزه آموزش و پژوهش ورزشی [دوره 9، شماره 1، 1402، صفحه 255-264]

ر

  • رئیسی سرتشنیزی، مجتبی مقایسه اثربخشی آموزش گروهی کاوشگری و مفهوم‌آموزی در درس علوم بر خودکارآمدی تحصیلی دانش‌آموزان پسر پایه پنجم ابتدایی [دوره 9، شماره 1، 1402، صفحه 125-136]

  • رحمانی خلیلی، احسان مدل‌یابی شادابی اجتماعی بر اساس حمایت و سلامت اجتماعی با میانجی‌گری رضایت از زندگی در معلمان [دوره 9، شماره 1، 1402، صفحه 53-64]

  • رحیم پور، فاطمه طراحی الگوی آموزش الکترونیکی در دانشگاه پیام نور لرستان [دوره 9، شماره 1، 1402، صفحه 169-180]

  • رحیمی، عبدالرحیم ارائة مدل ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی دانش آموزان دورة ابتدایی (مورد مطالعه: شهر بوشهر) [دوره 9، شماره 1، 1402، صفحه 147-158]

  • رحیمیان بوگر، اسحق اثربخشی آموزش مبتنی بر مسئولیت پذیری اجتماعی بر رفتارهای غیر مولد تحصیلی دانش آموزان [دوره 9، شماره 1، 1402، صفحه 1-10]

  • رحیمی پردنجانی، طییه مقایسه اثربخشی آموزش ذهن‌آگاهی و شفقت درمانی بر ویژگی‌های شخصیتی تاریک و سازش‌یافتگی روانشناختی در دختران آسیب‌دیده اجتماعی [دوره 9، شماره 2، 1402، صفحه 361-374]

  • رحیمی کیا، امین طراحی الگوی آموزش الکترونیکی در دانشگاه پیام نور لرستان [دوره 9، شماره 1، 1402، صفحه 169-180]

  • رزاقی، پرویز اثربخشی آموزش مبتنی بر مسئولیت پذیری اجتماعی بر رفتارهای غیر مولد تحصیلی دانش آموزان [دوره 9، شماره 1، 1402، صفحه 1-10]

  • رزاقی، عباس شناسایی عناصر و شاخص‌ها و اعتباریابی الگوی جامع برنامه‌درسی آنلاین [دوره 9، شماره 2، 1402، صفحه 418-433]

  • رسولی، سوسن ارائه الگوی تصمیم‌گیری اخلاقی بر اساس ارزش‌های اجتماعی (مورد مطالعه دبیران تربیت‌بدنی استان آذربایجان شرقی) [دوره 9، شماره 1، 1402، صفحه 91-98]

  • رسولی، سیده عصمت ارائه الگوی مسئولیت پذیری اخلاقی مبتنی بر آموزش های آنلاین برای نوجوانان [دوره 9، شماره 1، 1402، صفحه 265-276]

  • رضاپور، شراره ارائه الگوی پارادایمی پذیرش رایانش ابری در مؤسسات آموزشی با بسط نظریه آمادگی فناوری با رویکرد کیفی داده بنیاد [دوره 9، شماره 2، 1402، صفحه 27-36]

  • رضا زاده، مهدیه طراحی مدل تاثیر مدیریت تدریس پژوهش محور بر مدیریت فراشناخت با نقش میانجی جو حاکم سازمانی (مورد مطالعه: اداره آموزش و پرورش استان مازندران) [دوره 9، شماره 1، 1402، صفحه 215-230]

  • رضایی، علی محمد ضرورت و چگونگی مشارکت کارکنان در فرآیندهای پیش از آموزش در الگوی آندراگوژی [دوره 9، شماره 2، 1402، صفحه 173-184]

  • رنجبر، مختار ارائه الگوی کیفیت برنامه درسی در دوره متوسطه (اول) شهر شیراز با تأکید بر رویکرد مجازی [دوره 9، شماره 1، 1402، صفحه 191-204]

  • ریاضی ماهر، مجید بررسی محتوای کتب حسابان مقطع متوسطه با رویکرد خلاصه‌سازی متن بر اساس منطق فازی [دوره 9، شماره 1، 1402، صفحه 43-52]

  • ریحانی، مریم ترسیم شبکه ارتباطی سنجش تحول در دوره میانی کودکی (مورد مطالعه: دانش‌آموزان مقطع ابتدایی شهر تهران) [دوره 9، شماره 2، 1402، صفحه 275-284]

ز

  • زنده دل، احمد طراحی مدل خط‌مشی‌گذاری به‌منظور توانمندسازی و ارتقای حرفه‌ای معلمان با تکیه بر آموزش‌های ضمن خدمت [دوره 9، شماره 1، 1402، صفحه 371-382]

  • زنگنه، فیروزه طراحی مدل خودتنظیمی تحصیلی بر اساس نیازهای بنیادین روانشناختی و الگوی ارتباطی خانواده با میانجی‌گری اشتیاق تحصیلی [دوره 9، شماره 1، 1402، صفحه 325-336]

  • زنگنه، محمد بررسی تبیینی متوالی شکاف ارزش های فرهنگی بین مادران و دختران [دوره 9، شماره 1، 1402، صفحه 99-112]

س

  • ستاری، صدر الدین طراحی الگوی مدیریت اثربخش در مدارس هزاره سوم (مطالعه موردی مدیران مدارس استان اردبیل) [دوره 9، شماره 1، 1402، صفحه 137-146]

  • ستوده مقدم، مریم طراحی مدل خط‌مشی‌گذاری به‌منظور توانمندسازی و ارتقای حرفه‌ای معلمان با تکیه بر آموزش‌های ضمن خدمت [دوره 9، شماره 1، 1402، صفحه 371-382]

  • سرمدی، محمدرضا کاوشی بر رساله‌های دکتری رشته فلسفه تعلیم‌وتربیت دانشگاه‌های دولتی در حوزه تربیت اخلاقی [دوره 9، شماره 2، 1402، صفحه 185-196]

  • سرمستی، ژیلا شناسایی بسترها و موانع سواد دیجیتال به منظور ارتقای سطح صلاحیت حرفه ای معلمان [دوره 9، شماره 2، 1402]

  • سعادتی شامیر، ابوطالب بررسی عوامل علمی اثرگذار بر تربیت اخلاقی دانش‌آموزان دختر متوسطه دوم و ارائه الگو [دوره 9، شماره 2، 1402، صفحه 389-399]

  • سعیدیان خوراسگانی، نرگس ارائه و اعتبارسنجی مدل پیشگیری از اهمال کاری کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی [دوره 9، شماره 2، 1402، صفحه 295-310]

  • سلیمانی، توران طراحی الگوی مدیریت اثربخش در مدارس هزاره سوم (مطالعه موردی مدیران مدارس استان اردبیل) [دوره 9، شماره 1، 1402، صفحه 137-146]

  • سلیمانی، نادر ارائه الگوی عوامل کاهش نشاط معلمان:یک مطالعه کیفی [دوره 9، شماره 2، 1402، صفحه 219-230]

  • سلیمی، لادن ارائه الگوی مسئولیت پذیری اخلاقی مبتنی بر آموزش های آنلاین برای نوجوانان [دوره 9، شماره 1، 1402، صفحه 265-276]

  • سلیمی، لادن طراحی الگوی برنامه‌درسی آموزش مبتنی بر بازی غیردیجیتال با رویکرد های‌اسکوپ برای دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان [دوره 9، شماره 2، 1402، صفحه 49-58]

  • سوری، مریم شناسایی و اعتباریابی مولفه های تبیین کننده تکیه گاه سازی در نظام آموزش متوسطه ایران [دوره 9، شماره 2، 1402، صفحه 311-332]

  • سینا، فاطمه صغری اثربخشی درمان شناختی رفتاری کوتاه‌مدت بر پرخاشگری در نوجوانان پسر مبتلا به اعتیاد به بازی PUBG [دوره 9، شماره 2، 1402، صفحه 139-148]

ش

  • شادمهر، عذرا تأثیر سواد مالی مادران بر سبک زندگی و پیشرفت تحصیلی فرزندان (مورد مطالعه دانش آموزان دختر متوسطه اول) [دوره 9، شماره 1، 1402، صفحه 243-254]

  • شاهورانی سمنانی، احمد بررسی محتوای کتب حسابان مقطع متوسطه با رویکرد خلاصه‌سازی متن بر اساس منطق فازی [دوره 9، شماره 1، 1402، صفحه 43-52]

  • شایگان، فریبا طراحی الگوی مدیریت هوش و استعداد برای دانش‌آموزان دوره ابتدایی [دوره 9، شماره 1، 1402، صفحه 349-358]

  • شبانی، محمد قاسم اثربخشی آموزش طرح ریزی مسیر تحصیلی-شغلی ساویکاس بر موفقیت و رضایت تحصیلی دانشجویان دارای فرسودگی تحصیلی [دوره 9، شماره 2، 1402، صفحه 59-70]

  • شرف، جمیله طراحی و اعتباریابی مدل استقرار مدرسه صالح [دوره 9، شماره 1، 1402، صفحه 113-124]

  • شریفی، طیبه مقایسه اثربخشی آموزش گروهی کاوشگری و مفهوم‌آموزی در درس علوم بر خودکارآمدی تحصیلی دانش‌آموزان پسر پایه پنجم ابتدایی [دوره 9، شماره 1، 1402، صفحه 125-136]

  • شفاهی، سعید بررسی تاثیر شاخص‌های توسعه آینده پژوهی مدیریت دانش در دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان تهران [دوره 9، شماره 2، 1402، صفحه 71-82]

  • شفیع زاده، حمید ارائه الگوی عوامل کاهش نشاط معلمان:یک مطالعه کیفی [دوره 9، شماره 2، 1402، صفحه 219-230]

  • شفیعی، ناهید شناسایی ابعاد و مولفه‌های برنامه‌درسی هیوتاگوژیکی دوره دوم متوسطه [دوره 9، شماره 2، 1402، صفحه 375-386]

  • شمالی اسکویی، آرزو ارائه مدل اهمال‌کاری تحصیلی بر اساس راهبردهای یادگیری خودگردان و سبک‌های تربیتی والدین با نقش واسطه‌ای خودکارآمدی تحصیلی [دوره 9، شماره 1، 1402، صفحه 313-324]

  • شهابی، سیدروح الله نقش میانجی تمایزیافتگی خود در رابطه بین نیازهای بنیادین روانشناختی و اعتیاد به بازی‌های آنلاین در دانش‌آموزان متوسطه دوم [دوره 9، شماره 2، 1402]

  • شهبازی، ژیلا بررسی عوامل علمی اثرگذار بر تربیت اخلاقی دانش‌آموزان دختر متوسطه دوم و ارائه الگو [دوره 9، شماره 2، 1402، صفحه 389-399]

  • شهریاری احمدی، منصوره اثربخشی برنامه آموزشی ابراز وجود بر تاب‌آوری و نشانه‌های بالینی دانش‌آموزان دارای علائم اختلال اضطراب فراگیر [دوره 9، شماره 1، 1402، صفحه 205-214]

ص

  • صابر گرکانی، افسانه بررسی وضعیت مولفه های ارزشیابی کیفیت برنامه درسی مدارس ابتدایی شهر تهران [دوره 9، شماره 1، 1402، صفحه 231-242]

  • صابری، هایده ارائه مدل اهمال‌کاری تحصیلی بر اساس راهبردهای یادگیری خودگردان و سبک‌های تربیتی والدین با نقش واسطه‌ای خودکارآمدی تحصیلی [دوره 9، شماره 1، 1402، صفحه 313-324]

  • صادقلو، زهرا طراحی الگوی برنامه‌درسی آموزش مبتنی بر بازی غیردیجیتال با رویکرد های‌اسکوپ برای دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان [دوره 9، شماره 2، 1402، صفحه 49-58]

  • صادقی، احمد اثربخشی آموزش طرح ریزی مسیر تحصیلی-شغلی ساویکاس بر موفقیت و رضایت تحصیلی دانشجویان دارای فرسودگی تحصیلی [دوره 9، شماره 2، 1402، صفحه 59-70]

  • صادقی، علیرضا سنتزپژوهی مولفه‌های برنامه درسی فوق برنامه [دوره 9، شماره 1، 1402، صفحه 23-32]

  • صالح نژاد بهرستاقی، صابر ارائه الگوی مسئولیت پذیری اخلاقی مبتنی بر آموزش های آنلاین برای نوجوانان [دوره 9، شماره 1، 1402، صفحه 265-276]

  • صباحی زاده، محمود طراحی و اعتباریابی مدل استقرار مدرسه صالح [دوره 9، شماره 1، 1402، صفحه 113-124]

  • صداقتی فرد، مجتبی ترسیم شبکه ارتباطی سنجش تحول در دوره میانی کودکی (مورد مطالعه: دانش‌آموزان مقطع ابتدایی شهر تهران) [دوره 9، شماره 2، 1402، صفحه 275-284]

  • صدر، زهرا تاثیر آموزش آگاهی از آسیب‌های استعمال دخانیات مبتنی بر نظریه شناخت‌گرایی بر ارتقای سطح آگاهی زنان فعال در حوزۀ سلامت [دوره 9، شماره 2، 1402، صفحه 117-126]

  • صدوقی، میترا بکارگیری استراتژی‌های منابع انسانی در طراحی مدل نوآوری رفتاری در سازمان کودکان استثنایی [دوره 9، شماره 1، 1402، صفحه 337-348]

  • صفامنش، پریسا شناسایی و ارزشیابی ابعاد نظام پژوهشی در آموزش عالی [دوره 9، شماره 2، 1402، صفحه 263-274]

  • صفری، مریم طراحی الگوی برنامه‌درسی مبتنی بر مولفه‌های زیبایی‌شناسی و هنر در دوره متوسطه دوم [دوره 9، شماره 1، 1402، صفحه 11-22]

  • صفری، مریم واکاوی عناصر برنامه‌درسی تدریس کارآفرینانه در حوزه علوم انسانی آموزش عالی ایران [دوره 9، شماره 2، 1402، صفحه 445-454]

  • صمدی، معصومه کاوشی بر رساله‌های دکتری رشته فلسفه تعلیم‌وتربیت دانشگاه‌های دولتی در حوزه تربیت اخلاقی [دوره 9، شماره 2، 1402، صفحه 185-196]

ض

  • ضرغام حاجبی، مجید اعتبارسنجی سازه شجاعت تحصیلی اصیل در دانشجویان و دانش‌آموختگان نظام آموزش عالی ایران [دوره 9، شماره 2، 1402، صفحه 13-26]

  • ضرغامی، محمد حسین اعتبارسنجی سازه شجاعت تحصیلی اصیل در دانشجویان و دانش‌آموختگان نظام آموزش عالی ایران [دوره 9، شماره 2، 1402، صفحه 13-26]

ط

  • طالع پسند، سیاوش اثربخشی آموزش مبتنی بر مسئولیت پذیری اجتماعی بر رفتارهای غیر مولد تحصیلی دانش آموزان [دوره 9، شماره 1، 1402، صفحه 1-10]

  • طاهرزاده، جلال رابطه فلات زدگی شغلی با آوای سازمانی در کارکنان آموزش و پرورش [دوره 9، شماره 1، 1402، صفحه 159-168]

  • طاهری راویزی، حمید طراحی و تبیین کیفی تیم‌سازی اثربخش در سازمان‌های چندملّیتی فعال در ایران [دوره 9، شماره 2، 1402، صفحه 231-242]

  • طبیعی، منصور بررسی تبیینی متوالی شکاف ارزش های فرهنگی بین مادران و دختران [دوره 9، شماره 1، 1402، صفحه 99-112]

  • طلیسچی، غلامرضا شناسایی عوامل محیطی اثرگذار بر شکل‌گیری توانایی خلاق دانش‌آموزان 7 تا 11 ساله‌ی شهر ایلام [دوره 9، شماره 2، 1402، صفحه 243-262]

  • طولابی، زینب شناسایی عوامل محیطی اثرگذار بر شکل‌گیری توانایی خلاق دانش‌آموزان 7 تا 11 ساله‌ی شهر ایلام [دوره 9، شماره 2، 1402، صفحه 243-262]

ظ

  • ظهیری، فاطمه طراحی الگوی برنامه‌درسی مبتنی بر مولفه‌های زیبایی‌شناسی و هنر در دوره متوسطه دوم [دوره 9، شماره 1، 1402، صفحه 11-22]

ع

  • عابد زاده، هادی واکاوی ابعاد و مؤلفه‌های مدیریت پیشگیری از اعتیاد سایبری در جوانان استان زنجان با رویکرد داده بنیاد [دوره 9، شماره 2، 1402، صفحه 95-106]

  • عاشوری، تقی مدل‌سازی شناسایی عوامل موثر بر توسعه فرصت‌های کارآفرینانه ورزشی در حوزه آموزش و پژوهش ورزشی [دوره 9، شماره 1، 1402، صفحه 255-264]

  • عباچی، مریم عوامل فردی و خانوادگیِ وندالیسم در دانش آموزان نوجوان با استفاده از مدل رگرسیون چندگانه (مطالعۀ موردی: دانش آموزان 12 تا 17ساله) [دوره 9، شماره 1، 1402، صفحه 65-78]

  • عباسی سروک، لطف اله طراحی الگوی ارتقای عملکرد تحصیلی دانشجویان شاهد و ایثارگر واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران [دوره 9، شماره 1، 1402، صفحه 392-410]

  • عبدالمالکی، شهین مطالعه نیازهای آموزشی مدیران مدارس ابتدایی البرز بر اساس شایستگی‌های حرفه‌ای [دوره 9، شماره 1، 1402، صفحه 277-286]

  • عبدالملکی، شهریار طراحی مدل خودتنظیمی تحصیلی بر اساس نیازهای بنیادین روانشناختی و الگوی ارتباطی خانواده با میانجی‌گری اشتیاق تحصیلی [دوره 9، شماره 1، 1402، صفحه 325-336]

  • عراقیه، علیرضا شناسایی ابعاد و مولفه‌های برنامه‌درسی هیوتاگوژیکی دوره دوم متوسطه [دوره 9، شماره 2، 1402، صفحه 375-386]

  • عصاره، علیرضا شناسایی عناصر و شاخص‌ها و اعتباریابی الگوی جامع برنامه‌درسی آنلاین [دوره 9، شماره 2، 1402، صفحه 418-433]

  • عضدالملکی، سودابه طراحی الگو و اعتبارسنجی سواد اطلاعاتی در برنامه‌درسی دانش‌آموزان دوره دوم متوسطه [دوره 9، شماره 1، 1402، صفحه 403-412]

  • علی عسگری، مجید شناسایی بسترها و موانع سواد دیجیتال به منظور ارتقای سطح صلاحیت حرفه ای معلمان [دوره 9، شماره 2، 1402]

  • عمادیان، سیده علیا اثربخشی درمان شناختی رفتاری کوتاه‌مدت بر پرخاشگری در نوجوانان پسر مبتلا به اعتیاد به بازی PUBG [دوره 9، شماره 2، 1402، صفحه 139-148]

غ

  • غضنفری، احمد مقایسه اثربخشی آموزش گروهی کاوشگری و مفهوم‌آموزی در درس علوم بر خودکارآمدی تحصیلی دانش‌آموزان پسر پایه پنجم ابتدایی [دوره 9، شماره 1، 1402، صفحه 125-136]

ف

  • فتحی ورنوسفادرانی، لیلا طراحی الگوی راهبردهای یادگیری: یک پژوهش کیفی [دوره 9، شماره 1، 1402، صفحه 33-42]

  • فخری، محمد کاظم اثربخشی آموزش ذهن‌آگاهی بر تحمل پریشانی، تاب‌آوری و تنظیم هیجان در دانش‌آموزان دارای نشانه‌های اختلال اضطراب فراگیر [دوره 9، شماره 1، 1402، صفحه 413-423]

  • فدوی، محبوبه سادات شناسایی مؤلفه‌های آسیب‌شناسی تولید دانش در دانشگاه آزاد اسلامی [دوره 9، شماره 1، 1402، صفحه 79-90]

  • فرخ سرشت، بهزاد طراحی و تبیین کیفی تیم‌سازی اثربخش در سازمان‌های چندملّیتی فعال در ایران [دوره 9، شماره 2، 1402، صفحه 231-242]

  • فردوسی، فرشاد مدل‌یابی عزت‌نفس و تمایزیافتگی با میانجی‌گری مسئولیت‌پذیری بر مطلق‌گرایی به منظور آسیب‌شناسی فرهنگی تربیتی نوجوانان [دوره 9، شماره 2، 1402، صفحه 197-206]

  • فردین، محمد علی اثربخشی آموزش مهارت‌های مقابله‌ای بر تاب‌آوری دانش‌آموزان بهبود یافته از کووید (COVID-19) [دوره 9، شماره 2، 1402، صفحه 285-294]

  • فرهادی ورمز آبادی، شهلا مطالعه نیازهای آموزشی مدیران مدارس ابتدایی البرز بر اساس شایستگی‌های حرفه‌ای [دوره 9، شماره 1، 1402، صفحه 277-286]

  • فرهت، بنفشه ارائة مدل ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی دانش آموزان دورة ابتدایی (مورد مطالعه: شهر بوشهر) [دوره 9، شماره 1، 1402، صفحه 147-158]

  • فلاح، وحید طراحی الگوی برنامه‌درسی آموزش مبتنی بر بازی غیردیجیتال با رویکرد های‌اسکوپ برای دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان [دوره 9، شماره 2، 1402، صفحه 49-58]

  • فلاحی، مهدی ضرورت و چگونگی مشارکت کارکنان در فرآیندهای پیش از آموزش در الگوی آندراگوژی [دوره 9، شماره 2، 1402، صفحه 173-184]

ق

  • قادری، مصطفی شناسایی عناصر و شاخص‌ها و اعتباریابی الگوی جامع برنامه‌درسی آنلاین [دوره 9، شماره 2، 1402، صفحه 418-433]

  • قاسم زاده، زهرا مقایسه اثربخشی تمرین ادراکی-حرکتی و حافظه فعال بر پردازش شنیداری و درک مطلب در کودکان دارای اختلال یادگیری [دوره 9، شماره 2، 1402، صفحه 159-172]

  • قاسمی، مسعود اثربخشی برنامه آموزشی ابراز وجود بر تاب‌آوری و نشانه‌های بالینی دانش‌آموزان دارای علائم اختلال اضطراب فراگیر [دوره 9، شماره 1، 1402، صفحه 205-214]

  • قلتاش، عباس تدوین و اعتباریابی الگوی آموزش مهارت‌های فراشناختی بر مبنای تفکر کوانتومی به دانشجو معلمان [دوره 9، شماره 1، 1402، صفحه 359-370]

  • قلعه نوی، فریبا هنجاریابی و اعتبارسنجی ابزار سنجش تفکر علمی در دانش‌آموزان ایرانی [دوره 9، شماره 2، 1402، صفحه 400-407]

  • قنادزادگان، حسینعلی اثربخشی آموزش ذهن‌آگاهی بر تحمل پریشانی، تاب‌آوری و تنظیم هیجان در دانش‌آموزان دارای نشانه‌های اختلال اضطراب فراگیر [دوره 9، شماره 1، 1402، صفحه 413-423]

  • قورچیان، نادر قلی طراحی و اعتباریابی مدل استقرار مدرسه صالح [دوره 9، شماره 1، 1402، صفحه 113-124]

  • قورچیان، نادر قلی ارائه مدلی برای ارتقاء رهبری مثبت‌گرا در بین مدیران مدارس [دوره 9، شماره 2، 1402، صفحه 107-116]

ک

  • کارشکی، حسین هنجاریابی و اعتبارسنجی ابزار سنجش تفکر علمی در دانش‌آموزان ایرانی [دوره 9، شماره 2، 1402، صفحه 400-407]

  • کاظم پور، اسماعیل بکارگیری استراتژی‌های منابع انسانی در طراحی مدل نوآوری رفتاری در سازمان کودکان استثنایی [دوره 9، شماره 1، 1402، صفحه 337-348]

  • کافی، سید موسی مقایسه اثربخشی آموزش تئوری انتخاب و فلسفه کندوکاو بر کفایت اجتماعی و جهت‌گیری هدف کودکان کار [دوره 9، شماره 2، 1402، صفحه 37-48]

  • کاوه، کیوان شناسایی مؤلفه‌های آسیب‌شناسی تولید دانش در دانشگاه آزاد اسلامی [دوره 9، شماره 1، 1402، صفحه 79-90]

  • کردستانی، فرشته طراحی الگوی ارتقای عملکرد تحصیلی دانشجویان شاهد و ایثارگر واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران [دوره 9، شماره 1، 1402، صفحه 392-410]

  • کریم زاده، منصوره نقش میانجی تمایزیافتگی خود در رابطه بین نیازهای بنیادین روانشناختی و اعتیاد به بازی‌های آنلاین در دانش‌آموزان متوسطه دوم [دوره 9، شماره 2، 1402]

  • کریمی، اعظم تدوین و اعتباریابی الگوی آموزش مهارت‌های فراشناختی بر مبنای تفکر کوانتومی به دانشجو معلمان [دوره 9، شماره 1، 1402، صفحه 359-370]

  • کریمی باغملک، آیت الله بررسی عوامل علمی اثرگذار بر تربیت اخلاقی دانش‌آموزان دختر متوسطه دوم و ارائه الگو [دوره 9، شماره 2، 1402، صفحه 389-399]

  • کریمی دشتکی، احمد مدل ساختاری اشتیاق به مدرسه بر اساس فرهنگ مدرسه با نقش میانجی جو کلاس و خودپنداره تحصیلی دانش‌آموزان [دوره 9، شماره 1، 1402، صفحه 303-312]

  • کیاکجوری، داوود طراحی و تبیین کیفی تیم‌سازی اثربخش در سازمان‌های چندملّیتی فعال در ایران [دوره 9، شماره 2، 1402، صفحه 231-242]

  • کیان، مرجان شناسایی بسترها و موانع سواد دیجیتال به منظور ارتقای سطح صلاحیت حرفه ای معلمان [دوره 9، شماره 2، 1402]

گ

  • گودرزی، حسنیه طراحی الگوی برنامه‌درسی مبتنی بر مولفه‌های زیبایی‌شناسی و هنر در دوره متوسطه دوم [دوره 9، شماره 1، 1402، صفحه 11-22]

ل

  • لرنی، منوچهر شناسایی ابعاد و مولفه‌های تاب‌آوری سازمانی مدیریت بحران در مراکز دانشگاهی برای مواجهه با مخاطرات طبیعی (مطالعه موردی مراکز دانشگاهی شهر کرج) [دوره 9، شماره 2، 1402، صفحه 127-138]

  • لهراسبی نیچکوهی، گلچهره بکارگیری استراتژی‌های منابع انسانی در طراحی مدل نوآوری رفتاری در سازمان کودکان استثنایی [دوره 9، شماره 1، 1402، صفحه 337-348]

م

  • ماشینچی، علی اصغر ارائه الگوی کیفیت برنامه درسی در دوره متوسطه (اول) شهر شیراز با تأکید بر رویکرد مجازی [دوره 9، شماره 1، 1402، صفحه 191-204]

  • ماشینچی، علی اصغر تدوین و اعتباریابی الگوی آموزش مهارت‌های فراشناختی بر مبنای تفکر کوانتومی به دانشجو معلمان [دوره 9، شماره 1، 1402، صفحه 359-370]

  • مجتبی زاده، محمد شناسایی و اعتباریابی مولفه های تبیین کننده تکیه گاه سازی در نظام آموزش متوسطه ایران [دوره 9، شماره 2، 1402، صفحه 311-332]

  • محبی، علی طراحی الگوی مدیریت هوش و استعداد برای دانش‌آموزان دوره ابتدایی [دوره 9، شماره 1، 1402، صفحه 349-358]

  • محمدی، پروانه بررسی رابطه بین مدیریت استعداد و جامعه پذیری سازمانی با سرمایه های روانشناختی (مطالعه موردی: معلمان دوره ابتدایی شهرستان سقز) [دوره 9، شماره 1، 1402، صفحه 181-190]

  • محمدی پور، محمد ارائه مدل علّی سوگیری به مواد مخدر در دانش‌آموزان بر اساس افت تحصیلی و بیش‌فعالی و کاستی توجه با نقش میانجی‌گری لذت جویی [دوره 9، شماره 2، 1402، صفحه 408-417]

  • محمدی نژاد گنجی، علیرضا طراحی الگوی ساختار سازمانی مبتنی بر شاخص‌های بهبود و توسعه آموزشی در دانشگاه فرهنگیان [دوره 9، شماره 1، 1402، صفحه 287-302]

  • محمدی نژاد گنجی، علیرضا شناسایی ابعاد و مولفه‌های تاب‌آوری سازمانی مدیریت بحران در مراکز دانشگاهی برای مواجهه با مخاطرات طبیعی (مطالعه موردی مراکز دانشگاهی شهر کرج) [دوره 9، شماره 2، 1402، صفحه 127-138]

  • محمودی، مهدی کاوشی بر رساله‌های دکتری رشته فلسفه تعلیم‌وتربیت دانشگاه‌های دولتی در حوزه تربیت اخلاقی [دوره 9، شماره 2، 1402، صفحه 185-196]

  • مختاری، مهران طراحی و تبیین کیفی تیم‌سازی اثربخش در سازمان‌های چندملّیتی فعال در ایران [دوره 9، شماره 2، 1402، صفحه 231-242]

  • مسجدی، محمدرضا تاثیر آموزش آگاهی از آسیب‌های استعمال دخانیات مبتنی بر نظریه شناخت‌گرایی بر ارتقای سطح آگاهی زنان فعال در حوزۀ سلامت [دوره 9، شماره 2، 1402، صفحه 117-126]

  • مصلحی، فاطمه اثربخشی آموزش مبانی تئوری انتخاب بر اشتیاق به مدرسه و سرسختی روانشناختی دانش آموزان پسر مقطع ابتدایی [دوره 9، شماره 2، 1402، صفحه 149-158]

  • مظفری، حیدر طراحی الگوی مدیریت هوش و استعداد برای دانش‌آموزان دوره ابتدایی [دوره 9، شماره 1، 1402، صفحه 349-358]

  • معتمدی برآبادی، حوا کاوشی بر رساله‌های دکتری رشته فلسفه تعلیم‌وتربیت دانشگاه‌های دولتی در حوزه تربیت اخلاقی [دوره 9، شماره 2، 1402، صفحه 185-196]

  • معظمی، مجتبی واکاوی ابعاد و مؤلفه‌های مدیریت پیشگیری از اعتیاد سایبری در جوانان استان زنجان با رویکرد داده بنیاد [دوره 9، شماره 2، 1402، صفحه 95-106]

  • معنوی پور، داود ترسیم شبکه ارتباطی سنجش تحول در دوره میانی کودکی (مورد مطالعه: دانش‌آموزان مقطع ابتدایی شهر تهران) [دوره 9، شماره 2، 1402، صفحه 275-284]

  • مفاخری، عبدالله ارائه مدل علّی سوگیری به مواد مخدر در دانش‌آموزان بر اساس افت تحصیلی و بیش‌فعالی و کاستی توجه با نقش میانجی‌گری لذت جویی [دوره 9، شماره 2، 1402، صفحه 408-417]

  • مقدس، موسی ارائه مدلی برای ارتقاء رهبری مثبت‌گرا در بین مدیران مدارس [دوره 9، شماره 2، 1402، صفحه 107-116]

  • منطق، عبدالوحید ارائه الگوی کیفیت برنامه درسی در دوره متوسطه (اول) شهر شیراز با تأکید بر رویکرد مجازی [دوره 9، شماره 1، 1402، صفحه 191-204]

  • منظری توکلی، رضا اثربخشی آموزش مبانی تئوری انتخاب بر اشتیاق به مدرسه و سرسختی روانشناختی دانش آموزان پسر مقطع ابتدایی [دوره 9، شماره 2، 1402، صفحه 149-158]

  • مهدوی نسب، یوسف شناسایی بسترها و موانع سواد دیجیتال به منظور ارتقای سطح صلاحیت حرفه ای معلمان [دوره 9، شماره 2، 1402]

  • مهدوی نسب برفه، زهرا اثربخشی آموزش مبانی تئوری انتخاب بر اشتیاق به مدرسه و سرسختی روانشناختی دانش آموزان پسر مقطع ابتدایی [دوره 9، شماره 2، 1402، صفحه 149-158]

  • مهدیان، حسین مقایسه اثربخشی رفتار درمانی دیالکتیکی و تحلیل رفتار متقابل بر مشکلات بین‌شخصی دانش‌آموزان دارای اضطراب اجتماعی [دوره 9، شماره 2، 1402، صفحه 345-355]

  • مهدیان، حسین مقایسه اثربخشی آموزش تصویرسازی ذهنی- دستوری و تحمل بلاتکلیفی بر اضطراب امتحان دانش‌آموزان [دوره 9، شماره 1، 1402، صفحه 392-402]

  • مهدی نژاد گرجی، گلین اثربخشی درمان شناختی رفتاری کوتاه‌مدت بر پرخاشگری در نوجوانان پسر مبتلا به اعتیاد به بازی PUBG [دوره 9، شماره 2، 1402، صفحه 139-148]

  • مهوش، مریم مقایسه اثربخشی آموزش تصویرسازی ذهنی- دستوری و تحمل بلاتکلیفی بر اضطراب امتحان دانش‌آموزان [دوره 9، شماره 1، 1402، صفحه 392-402]

  • موسوی، رباب طراحی الگوی ساختار سازمانی مبتنی بر شاخص‌های بهبود و توسعه آموزشی در دانشگاه فرهنگیان [دوره 9، شماره 1، 1402، صفحه 287-302]

  • میدانی، محمود مطالعه نیازهای آموزشی مدیران مدارس ابتدایی البرز بر اساس شایستگی‌های حرفه‌ای [دوره 9، شماره 1، 1402، صفحه 277-286]

  • میرابراهیمی، سید علی عوامل فردی و خانوادگیِ وندالیسم در دانش آموزان نوجوان با استفاده از مدل رگرسیون چندگانه (مطالعۀ موردی: دانش آموزان 12 تا 17ساله) [دوره 9، شماره 1، 1402، صفحه 65-78]

ن

  • نادی خوراسگانی، محمدعلی ارائه و اعتبارسنجی مدل پیشگیری از اهمال کاری کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی [دوره 9، شماره 2، 1402، صفحه 295-310]

  • ناصری، بهاره تبیین عوامل موثر بر استقرار شهر دانش بنیان در مناطق کمتر توسعه یافته ( مورد مطالعه : شهر زاهدان ) [دوره 9، شماره 2، 1402، صفحه 333-348]

  • ناظم، فتاح ارائه الگوی برنامه درسی مبتنی بر کارآفرینی در دوره متوسطه دوم (مطالعه موردی: مدارس متوسط دوم استان البرز) [دوره 9، شماره 2، 1402، صفحه 1-12]

  • ناظم، فتاح شناسایی عوامل موثر بر نوآوری سازمانی بر اساس رهبری اخلاقی، عدالت سازمانی و تعهد سازمانی در دانشگاه های دولتی [دوره 9، شماره 1، 1402، صفحه 383-391]

  • نامی، کلثوم طراحی و اعتباریابی مدل استقرار مدرسه صالح [دوره 9، شماره 1، 1402، صفحه 113-124]

  • نجف زاده، محمد رحیم ارائه الگوی تصمیم‌گیری اخلاقی بر اساس ارزش‌های اجتماعی (مورد مطالعه دبیران تربیت‌بدنی استان آذربایجان شرقی) [دوره 9، شماره 1، 1402، صفحه 91-98]

  • نجفی، معصومه طراحی الگو و اعتبارسنجی سواد اطلاعاتی در برنامه‌درسی دانش‌آموزان دوره دوم متوسطه [دوره 9، شماره 1، 1402، صفحه 403-412]

  • نصیری کرباسدهی، زهرا اثربخشی آموزش ذهن‌آگاهی بر تحمل پریشانی، تاب‌آوری و تنظیم هیجان در دانش‌آموزان دارای نشانه‌های اختلال اضطراب فراگیر [دوره 9، شماره 1، 1402، صفحه 413-423]

  • نعمتی، محدثه ارائه مدل اهمال‌کاری تحصیلی بر اساس راهبردهای یادگیری خودگردان و سبک‌های تربیتی والدین با نقش واسطه‌ای خودکارآمدی تحصیلی [دوره 9، شماره 1، 1402، صفحه 313-324]

  • نور رحمانی، محمد ارائه مدلی برای ارتقاء رهبری مثبت‌گرا در بین مدیران مدارس [دوره 9، شماره 2، 1402، صفحه 107-116]

  • نیازآذری، کیومرث ارائه الگوی پارادایمی پذیرش رایانش ابری در مؤسسات آموزشی با بسط نظریه آمادگی فناوری با رویکرد کیفی داده بنیاد [دوره 9، شماره 2، 1402، صفحه 27-36]

  • نیرومند، علیرضا طراحی الگوی راهبردهای یادگیری: یک پژوهش کیفی [دوره 9، شماره 1، 1402، صفحه 33-42]

  • نیک محمدی، زیبا شناسایی ابعاد و مولفه‌های برنامه‌درسی هیوتاگوژیکی دوره دوم متوسطه [دوره 9، شماره 2، 1402، صفحه 375-386]

و

  • والا، رضا ارائه الگوی برنامه درسی مبتنی بر کارآفرینی در دوره متوسطه دوم (مطالعه موردی: مدارس متوسط دوم استان البرز) [دوره 9، شماره 2، 1402، صفحه 1-12]

  • وکیلی، نجمه مدل‌یابی عزت‌نفس و تمایزیافتگی با میانجی‌گری مسئولیت‌پذیری بر مطلق‌گرایی به منظور آسیب‌شناسی فرهنگی تربیتی نوجوانان [دوره 9، شماره 2، 1402، صفحه 197-206]

ی

  • یارعلی، کمال الدین واکاوی عناصر برنامه‌درسی تدریس کارآفرینانه در حوزه علوم انسانی آموزش عالی ایران [دوره 9، شماره 2، 1402، صفحه 445-454]

  • یعقوبی، علی عوامل فردی و خانوادگیِ وندالیسم در دانش آموزان نوجوان با استفاده از مدل رگرسیون چندگانه (مطالعۀ موردی: دانش آموزان 12 تا 17ساله) [دوره 9، شماره 1، 1402، صفحه 65-78]

  • یمینی، محمد مقایسه اثربخشی آموزش تصویرسازی ذهنی- دستوری و تحمل بلاتکلیفی بر اضطراب امتحان دانش‌آموزان [دوره 9، شماره 1، 1402، صفحه 392-402]